Skip to content

EREDET

Mindig voltak emberek, akik nem érték be azzal a ténnyel, hogy születünk és meghalunk. Tudni akarták, hogy miért jövünk, hogy honnan és hova megyünk, kik vagyunk és mi dolgunk e világban. Lankadatlan törekvésük szülte az Enneagram tanítását is.

A tudni vágyók mindig felállítottak valamiféle világnézeti, filozófiai rendszert, amely az általuk ismert valóság lényegét írta le. Az Enneagram egy ilyen metafizika. Tekintve, hogy a valóságra koncentrál, éppúgy irányt mutat az anyagi létezés világába, mint az élő természet törvényei között. Behatárolja azokat a folyamatokat, amelyek makró és mikro szinten egyaránt jelen vannak, beleértve az emberi létezés lényegi attribútumait is.

Tanítását olyan emberek közvetítették, akik Közép-Ázsia hegyvidékein tettek utazásokat a szufi hagyományt kutatva. Ezek az emberek visszatérve a nyugati kultúrkörbe többnyire saját értelmezést adtak újonnan szerzett ismereteiknek, és külön iskolákat hoztak létre. Ezek az iskolák lényegi kérdésekben nem térnek el egymástól, tanításuk középpontjába az ember megértését helyezték. Sok mai tanító komoly ismeretekkel rendelkezik a nyugati természettudományok terén is, így munkájukban sikerrel ötvözték a pszichológia eredményeit e régi hagyománnyal, tovább gazdagítva azt.

Az Enneagram tudáskincs, amely még soha nem volt annyira közismert, mint napjainkban. Egy olyan titkokkal körülszőtt tanításról van szó, amely több ezer éves. Az idők folyamán hol felbukkant a köztudatban, hol pedig eltűnt. Manapság leginkább egy személyiség tipológiát értünk ezen fogalom alatt, amely rendkívüli plasztikussággal és teljességgel szól korunk emberéhez.

Tovább>>