Skip to content

Management és érzelmek

A tárgyalóban négyen ültek.

Ott volt Ottó, a „nemkívánatos” a felügyelőbizottság tagja a tulajdonos tanácsadója. Szokott helyén az ablaknak háttal ült a fényesre polírozott tárgyalóasztalon puhán dobolt az ujjaival.

– Hát ez a helyzet, három hónapjuk van, nem több, akkor eljövök újra és látni szeretném a változásokat. Nem érdekel, hogyan csinálják, végül is ezért fizetjük magukat, de eredményeket akarok.

Most is Milánóból származó elegáns öltönyt viselt, a kihajtóján aranyló sast ábrázoló jelvény fénylett. Olyan volt ez az egész, mintha maga lenne a sas, aki kártevőkre vadászik. Csak azt nem értette senki, hogy hol vannak itt a kártevők. Az elmúlt év 8 milliárdos profitja mellett, és azt sem értette senki, hogy miért pont Ottó az, aki itt dirigál. Az iparághoz kb. annyit értett, mint átlagember egy gázturbinához. Nem volt idősebb a jelenlévőknél csak Péternél, akit hihetetlen düh borított el és alig bírta elfojtani magában a feltoluló szavakat „barom vagy öcsém, szart sem érsz, csak benyaltad magad valahogy Herr Zeitsignél”. De jön még kutyára dér. Lesz, amikor a te bónuszod függ majd tőlem és akkor… Péter érezte a haragot és tudta, hogy nem tudja sokáig palástolni, valamit tennie kell. Körbepillantott és Mariann dekoltázsa előtt megpillantotta az ásványvizet. Felállt odahajolt az üvegért erőteljes, hirtelen mozdulattal lecsavarta a kupakot és megkérdezte: Kér valaki?

Mariann a kérdést hallva kizökkent gondolataiból, amelyek annyira lekötötték. A hetedik verziót gondolta végig, hogy mit kell tennie a három hónap alatt, hogy Ottó elégedett legyen és csapatát is épp bőrrel húzza ki ebből a szituációból. Már látta, hogy kell elérnie azt, hogy ne legyen nála se leépítés, se költségcsökkentés. Körvonalazódott benne, hogy kinek mit fog mondania a központban és miként fogja embereit szorosabb sorokba rendezni. Épp a legfontosabb és sürgősebb tennivalókat listázta a fejében mikor Pétert meghallotta és egy feszültre sikeredett mosoly keretében azt mondta: köszönöm jól esne.

Géza azon elmélkedett, hogy mennyire is akceptálja őt Ottó. Végül is ott volt az a jó néhány alkalom, mikor együtt járták az országot, és ott volt az a néhány kellemes este, amit ő szervezett Ottónak. Érezte, hogy a főnök kedveli őt, hogy valami több szövődött közöttük, mint egyszerű munkakapcsolat. Jókat utaztak, szórakoztak együtt és olyan témákat is meg tudtak osztani egymással, ami már-már személyesnek volt nevezhető. Biztos volt abban az érzésében, hogy Ottó semmiképpen sem sújtana le rá figyelmeztetés nélkül.

Három ember, ugyanabban a helyzetben és máris három nagyon különböző problémamegoldási modell körvonalazódik.

Mindannyian érzünk és viselkedünk valahogy. Lehet, hogy nem pont az iménti minták szerint, de jellemzően megvannak a sajátos kliséink a stressz pillanataira.

Egy vezető személyisége maximálisan befolyásolja munkájának eredményességét, így hosszabbtávon a karrierjét is.

Minden ember érez, gondolkodik és cselekszik valahogyan. Ez a három komponens elég jól behatárolható típusos mintákat szokott létrehozni.

Amennyiben elfogadjuk, hogy típusos érzés, cselekvés és viselkedési mintáink vannak, felvetődik a kérdés, hogy van-e optimális séma a vezetői beosztásokhoz.

A válasz szerencsére nemleges. Bárki, bármilyen viselkedési sémával lehet kiváló vezető, vagy éppen az ellenkezője is.

A sémák felismerése ugyanakkor kezükbe adja annak a kulcsát, hogy saját személyiségünkkel miként bánjunk a leghatékonyabban. Megérthetjük, hogy milyen hibákra vagyunk hajlamosak, mik az erősségeink, melyek azok a területek ahol fejlődni érdemes.

Tanácsadási, coaching és tréning programjaink ebben nyújtanak segítséget.

Közzétéve:Blog